تبلیغات
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان - مطالب بهمن 1394
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


مرتبه
تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1394
«اعداد خوشحال» (Happy Numbers)

یک عدد صحیح مثبت  را در نظر بگیرید. یک دنباله‌ی  تعریف می‌کنیم به‌طوری که  جمع مربعات ارقام  است.

در این صورت  یک «عدد خوشحال» (Happy Number) است اگر و فقط اگر ای وجود داشته باشد به‌طوری که رابطه‌ی ذیل برقرار باشد:





به‌طور مثال 7 یک «عدد خوشحال» (Happy Number) است زیرا:









«اعداد خوشحال» (Happy Numbers) کوچک‌تر از 50 عبارت‌اند از:




آیا می‌توانید چند «عدد خوشحال» (Happy Number) دیگر بگویید؟!

توجه کنید که اگر یک عدد، «خوشحال» (Happy) باشد تمام اعداد ظاهرشده در دنباله‌ی آن نیز «خوشحال»ا‌ند و هم‌چنین اگر ارقام آن را جابه‌جا کنیم عدد حاصل باز «عدد خوشحال» (Happy Number) است.



ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1394

به نام خدا

چهار عمل اصلی در قرآن

جمع

3+7=10   سوره بقره آیه 196

300+9=309   سوره کهف آیه 25

2+2+2+2=8   سوره انعام آیات 143-144

تفریق

1000-50=950   سوره عنکبوت آیه 14

12-4=8   سوره توبه آیه 36

ضرب

7*100=700   سوره بقره آیه 261

تقسیم

ارث باید به 2 و 3 و 4 و 6 و 8 تقسیم شود.   سوره نساء آیه 11-12-176



ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394
همکاران  محترم و دانش آموزان عزیز  به کوشش  استاد گرانقدر بهارستان 2 ، جناب آقای نوربخش  نکات مهم کتاب زبان فارسی  2 را در اختیارتان میگذارم


برای دریافت  ترم اول   اینجا     کلیک نمایید 

برای دریافت ترم دوم    اینجا    کلیک نمایید


ارسال توسط سرگروه ادبیات متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394


ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394

باسمه تعالی

احتراما بدین وسیله باطلاع می رساند مرحله منطقه ای المپیاد زبان انگلیسی پایه سوم دبیرستان روز دوشنبه مورخ 26/11/94راس ساعت 9 صبح در محل آموزشگاه حکمت  واقع در نسیم شهر،میدان شهید رجایی،جنب بازارچه  برگزار خواهد شد. مدارسی که قبلا اسامی 3دانش آموز منتخب خود را به گروه های آموزشی تحویل داده اند می تواننددر این مرحله از المپیاد شرکت نمایند.

مدارسی که اسامی منتخبین خود را به گروه های آموزشی ارسال نموده اند :

اندیشه، تربیت،جواد الائمه، حکمت،خاتم الانبیاء، شهدای علم و فناوری و ولایت





ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394



ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394

مطالعات اجتماعی هفتم برای دانلود درس ۱۹ و۲۰ بر روی تصویر کلیک نمایید.




                                  

             درس 19                                  درس 20        





برچسب ها: مطالعات هفتم، درس ۱۹ و۲۰، بخش تاریخ مطالعات هفتم، پاورپوینت دروس، گروه های آموزشی بهارستان دو،
ارسال توسط سرگروه مطالعات اجتماعی متوسطه اول
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394


 پاور پوینت مطالعات اجتماعی هفتم درس ۱۷ و۱۸
برای دانلود روی تصویر کلیک نمایید.




                     

درس ۱۷                                                          درس ۱۸



برچسب ها: درس ۱۷ و۱۸، مطالعات اجتماعی هفتم، هفتم بخش تاریخ، پاور پوینت، گروه مطالعات اجتماعی،
ارسال توسط سرگروه مطالعات اجتماعی متوسطه اول
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394

طرز بیان اعداد به انگلیسی


مبحث اعداد بخش 1

اعداد اصلی و ترتیبی

Ordinal and cardinal numbers

اعداد اصلی (cardinal) همان اعداد معمولی هستند. اعداد ترتیبی (Ordinal) اعدادی مانند اول، دوم، سوم، و .... هستند. به غیر از چند استثناء برای ساختن عدد ترتیبی به آخر عدد th اضافه می‌‌‌‌كنیم. (در عدد یك از st – در عدد دو از nd و در عدد 3 از rd استفاده می‌شود.

 

0th = zeroth or nought

1st = first

2nd = second

3rd = third

4th = fourth

5th = fifth

6th = sixth

7th = seventh

8th = eighth

9th = ninth

10th = tenth

11th = eleventh

12th = twelfth

20th = twentieth

21st = twenty-first

25th = twenty-fifth

30th = thirtieth

32nd = thirty-second

40th = fortieth

50th = fiftieth

58th = fifty-eighth

60th = sixtieth

64th = sixty-fourth

70th = seventieth

79th = seventy-ninth

80th = eightieth

83rd = eighty-third

90th= ninetieth

99th = ninety-ninth

پس به طور كلی عدد هر چه باشد آن را می خوانیم و به آخرین عدد st, nd, rd  یا th

اضافه  می‌كنیم.

 

طرز گفتن روز و ماه و سال

مرسوم‌ترین روش برای گفتن سال، گفتن اعداد به صورت دو تایی است. یعنی به سال 1920 گفته می‌شود: nineteen-twenty

1BC=  one BC سال یك قبل از میلاد

235 =  Two thirty-five

999 = Nine ninety-nine

1000 = One thousand

1225 = Twelve twenty-five

1900 = Nineteen hundred

1901 = Nineteen oh-one

1919 = Nineteen nineteen

1999 = Nineteen ninety-nine

2000 = Two thousand or Twenty hundred

2001 = Two thousand (and) one or Twenty oh-one

2009 = Two thousand (and) nine or Twenty oh-nine

2010 = Twenty-ten or Two thousand (and) ten

2025 = Twenty twenty-five

2099 = Twenty ninety-nine

2100 = Twenty-one hundred

2101 = Twenty-one-oh-one or Two thousand, one hundred (and) one

 

اعداد كسری و اعشاری

Fractions and decimals

ا. اعداد كسری

برای بیان اعداد كسری معمولا صورت كسر را معمولی و مخرج كسر را ترتیبی می‌خوانیم:

1/16 = one-sixteenth           

1/10 or 0.1 = one-tenth            

1/8 = one-eighth

2/10 or 0.2 = two-tenths          

¼ = one-quarter (British) or one-fourth (American)

3/10 or 0.3 = three-tenths        

1/3 = one-third                     

 3/8 = three-eighths

4/10 or 0.4 = four-tenths          

½ = one half                         

6/10 or 0.6 = six-tenths

5/8 = five-eighths                   

2/3 = two-thirds                     

7/10 or 0.7 = seven-tenths  

¾ = three-quarters (British) or three-fourths (American)           15/16 = fifteen-sixteenths

 

 گاهی اوقات ممكن است از كلمه‌ی over  به معنای روی هم استفاده شود. مثلا برای 8/2 گفته شود: eight over two . (بیشتر در انگلیسی بریتانیا)


2. اعداد اعشاری

در اعداد اعشاری معمولا به جای ممیز از كلمه‌ی point استفاده می‌شود و به جای عدد صفر از zero یاnaught استتفاده می‌شود و اعداد بعد از ممیز، یكی یكی خوانده می‌شوند. ممكن است در گفتارهای غیر رسمی به جای صفر o گفته شود.

 

0 .002 = "point zero zero two", "point o o two", "nought point zero zero two", etc.

0.5 = naught point five (US: zero point five)

3.375 = three point three seven five

99.3 = ninety- nine point three

13.75 = thirteen point seven five

3.1416 = three point one four one six

 

بیان اعداد در زبان انگلیسی

How to say numbers in English

1. ابتدا از یك تا 20

One/ two / three/ four/ five/ six/ seven/ eight/ nine/ ten/ eleven/ twelve/ thirteen/ fourteen/ fifteen/ sixteen/ seventeen/ eighteen/ nineteen/ twenty

 

2. ده تا 100

Ten / twenty/ thirty/ forty / fifty / sixty / seventy / eighty / ninety / hundred

 

اكنون برای گفتن اعداد  از یك تا 100 مشكلی نداریم. برای مثال اگر عدد 22 را بخواهیم بیان كنیم، می‌گوییم: twenty two یا 71 می‌شود: seventy one. پس هر عددی را كه بخواهیم بیان كنیم اول دهگان آن را می‌گوییم و بلافاصله یكان آن را اضافه می‌كنیم.

 

3. اعداد بین 100 تا 1000

One hundred/ two hundred/ three hundred/ four hundred ….. one thousand

باید توجه داشته باشیم كه به hundred )100) یا thousand (1000) نباید s جمع اضافه كنیم.

 

4. اعدا 1000 تا 1000000

هر تعداد 1000 وجود داشته باشد را اول می گوییم و سپس كلمه‌ی thousand  را می‌آوریم.

1000 = one thousand

2000 = two thousand

20,000 = twenty thousand

30,000 = thirty thousand

85,000 = eighty-five thousand

999,000 = nine hundred and ninety-nine thousand (British English)
nine hundred ninety-nine thousand (American English)

1,000,000 = one million

 

در انگلیسی بریتانیا بین اعداد از كلمه‌ی and استفاده می‌شود اما در انگلیسی امریكا از این كلمه استفاده نمی‌شود.

 

325 = three hundred and twenty-five (UK)

325 = three hundred twenty-five (US)

719 = seven hundred and nineteen (UK)

719 = seven hundred nineteen (US)

3,077 = three thousand and seventy-seven (UK)

3,077 = three thousand seventy-seven (US)

 

توجه: بعد از هزارگان یك ویرگول برای جدا كردن گذاشته می‌شود.

 

5. بیشتر از یك میلیون:

1000,000 = one million

1,000,000,000 = one billion (US) one milliard (UK)

1,000,000,000,000 = one trillion (US) one billion (UK)

1,000,000,000,000,000 = one quadrillion (US) one billiard (UK)

 

در گفتارهای غیرسمی و دوستانه ممكن است اعداد جور دیگری گفته شوند. مثلا به جای صفر oh گفته شود. بخصوص در گفتن شماره های خیابانها، منازل یا اتوبوسها.

 

101 = One-oh-one

109 = One-oh-nine

110 = One-ten." or  "One-one-oh 

208 = Two-oh-eight

334 = "Three-thirty-four." Or "Three-three- four.


بیان روز و ماه

هرچند از روشهای مختلفی برای بیان تقویم استفاده می‌شود اما می‌توان معمولترین آنها را به این ترتیب ذكر كرد:

1. درانگلیسی بریتانیایی معمولا روز قبل از ماه می‌آید و روز به صورت ترتیبی بیان می‌شود:

The 1st of October 1984

The first of January 2005

The 25th of January 2005

گاهی the  و of حذف می‌شوند:

25th January 2005

ممكن است ترتیبی بودن (th) هم حذف شود:

 25 January 2005

 

2. در انگلیسی امریكایی معمولا روز بعد از ماه می‌آید:

September 4, 1990 (read "September fourth, nineteen ninety")

June 10, 1969 (June tenth, nineteen sixty-nine")

 

مبحث اعداد بخش 2

طریقه بیان عبارات همراه با عدد

هزار کتاب

A / one thousand books

هزاران کتاب

Thousands of books

صد کتاب

A hundred books

صدها کتاب

Hundreds of books

صد دانشجو ( عدد معلوم )

A hundred students

صدها دانشجو ( عدد نامعلوم )

Hundreds of students

ده کتاب

Ten books

ده­ها کتاب

Tens of books / dozen of books

ده­ها هزار کتاب

Tens of thousands of books

صدها میلیون سلول

Hundreds of millions of cells

صدها هزار میلیارد اتم

Hundreds of thousands of billions of atoms

 

مبحث اعداد بخش3

How do I write large numbers?

 

When we talk about a specific large number, we do not add s to the number:
200,000 = two hundred thousand (not two hundred thousands)
10,000,000 = ten million (not millions )

The noun that follows is always plural:
There must have been at least three thousand students at the protest.

We use the plural form of large numbers + of to give an approximate idea of how many:
There must have been thousands of students at the protest.

We can use a instead of one. ONE is more formal:
If I won a million dollars, I would probably take a year off and travel around the world.
The president promised to increase the health budget by one million dollars.

We usually use numerals for numbers that can not be written in one or two words:
More than two million people attended last year. but: 2,001,967 people attended last year.

You should write fractions in words:
half a (million)
a/one third of a (million)
three quarters of a (million)
one and a quarter (million)
one and three quarter (million)
According to the chart, in 2004 over half a million Ukranians went to the cinema.

 

 

 

بخش 4

اعداد توان­دار

Squared / Cubed / to the power of

 

به توان دو

 

Square numbers are written 2² = we say "Two squared" = 2 x 2 = Two squared equals four.

 

به توان سه

 

Cubed numbers are written 2³ = We say "Two cubed" = 2 x 2 x 2 = Two cubed equals eight

 

 

برای بیان همه توان­ها هم می­توانید کلا از عبارت to the power of استفاده نمایید.

 

You can then have "to the power of" any number.

 

You can also say "to the power of" - "Two to the power of two equals four." and "Two to the power of three equals eight."

 

Two to the power of twelve = 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 4096.

 

It's much easier to write 2¹² = 4096



ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394
فرق بین نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد. 

عاشق سفر هستم ولی از رسیدن متنفرم. 

من هوش ِ خاصی ندارم، فقط شدیدا کنجکاوم. 

سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید. 

دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطر کسانی که شرارتها را می بینند و کاری در مورد آن انجام نمی دهند. 

یکی از قویترین عللی که منجر به ورود آدمی به عرصهء علم و هنر می شود فرار از زندگی روزمره است. 

مثال زدن، فقط یک راه دیگر آموزش دادن نیست؛ تنها راه آن است. 

حقیقت آن چیزی است که از آزمون تجربه، سربلند بیرون آید. زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید.

مسائلی که بدلیل سطح فعلی تفکر ما بوجود می‌آیند، نمی‌توانند با همان سطح تفکر حل گردند.»

من با شهرت بیشتر و بیشتر احمق شدم.البته این یک پدیدهٔ نسبی است.»

مهم آن است که هرگز از پرسش باز نه‌ایستیم.»

 «هیچ کاری برای انسان سخت‌تر از فکرکردن نیست.»

 «دین بدون علم کور است و علم بدون دین لنگ است.»

 «در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و دایره وار است و اگر این خط کوچکی که در نظرما مستقیم جلوه میکند در فضا امتداد یابد خواهیم دید که منحنی است.»

 «به آینده نمی‌اندیشم چون به زودی فرا خواهد رسید.»



ارسال توسط سرگروه فیزیک متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394
پرسی اسپنسر که پس از انجام خدمت سربازی خود در نیروی دریایی ایالات متحده، در شرکت ریتون مشغول به کار شد؛ به عنوان یک نابغه الکترونیک شناخته می‌شد. در سال 1954 / 1333 اسپنسر مشغول ور رفتن با یک مگنترون مایکروویو -که در آرایه‌های راداری از آن استفاده می‌شود- بود، که ناگهان صدای عجیبی شبیه جلز و ولز کردن را در شلوار خود احساس کرد. اسپنسر با متوقف کردن کار خود، یک بسته شکلات را در جیب شلوارش پیدا کرد که شروع به ذوب شدن کرده بود. با درک این مطلب که تشعشع مایکروویو خروجی از مگنترون باعث این اتفاق شده بود، اسپنسر سریعا در خصوص استفاده‌های عملی از این ویژگی برای آشپزی مشغول به کار شد. نتیجه نهایی کار وی اجاق مایکروویو یا همان مایکروفر است




ارسال توسط سرگروه فیزیک متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 19 بهمن 1394

19 بهمن روز نیروی هوایی گرامی باد.

معرفی شهید بزرگوار خلبان سیدعلی اقبالی
در ماهنامه فرهنگی و تاریخی شاهد یاران






ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 بهمن 1394

یكی از جلوه های تناسب و ارتباط در ساختار قرآن كریم، مناسبتهای موجود میان سوره های آن است. این موضوع از سوی بسیاری از مفسران و پژوهشگران علوم قرآن بررسی و پی گیری شده و حجمی از تفاسیر و كتابهای علوم قرآن را به خود اختصاص داده است. تفاسیری مانند: مجمع البیان، تفسیر كبیرفخر رازی، نظم الدرر فی تناسب الآیات و السور، المنار، تفسیر مراغی، الاساس فی التفسیر و شماری دیگر كه از روابط میان سوره ها سخن گفته اند. 

 



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه عربی متوسطه1

حضرت حجة بن الحسن امام زمان علیه السلام یگانه فرزند و جانشین امام حسن عسکری علیه السلام است که بعد از آن حضرت سکان دار کشتی ولایت و امامت گردید و امروزه آفتاب وجودش در پشت پرده غیب قرار گرفته است و به اراده خداوند متعال ظهور نموده و جهان را با نوروجودش پر از عدل و داد خواهد ساخت.در مورد امامت امام عسکری علیه السلام روایات متعددی از ائمه معصومین علیهم السلام نقل شده است که یکی از آن روایات چنین است: یحیی بن یسار قنبری می گوید: امام هادی علیه السلام چهار ماه قبل از شهادت خویش به فرزندش امام حسن عسکری علیه السلام وصیت کرد و به امامت و خلافت او اشاره نمود و در آن حال مرا به همراه عده ای از دوستان و شیعیان بر آن گواه گرفت.[1]



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه عربی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 بهمن 1394

انسانیت و اخلاق ایجاب می کند که پاسدار این دو گوهر باشیم و در حال حیاتشان از نیکی و احسان و پس از مرگشان از صدقات و یاد نیک غفلت نکنیم. ما امتداد وجودی والدین خودیم و فرزندان ما تداوم وجود مایند، چگونگی برخورد ما با پدر و مادر و احترام و نیکی ما به آنان سبب می شود: که فرزندان ما نیز در نسل آینده، حق شناس و قدردان و نیکوکار به بار آیند. فرزندان ما همانگونه خواهند بود که ما با والدین خویش رفتار می کنیم.

 

برای مطالعه بقیه مطلب به ادامه مراجعه نمایید.



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه عربی متوسطه1
(تعداد کل صفحات:5)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]  

آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید