تبلیغات
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان - مطالب آذر 1395
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


مرتبه
تاریخ : جمعه 5 آذر 1395
کتاب راهنمای تدریس تربیت بدنی پایه هفتم، هشتم و نهم
(دوره اول متوسطه)



دانلود



برچسب ها: کتاب راهنمای تدریس، تربیت بدنی، سرگروه درس تربیت بدنی، گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان،
ارسال توسط سرگروه تربیت بدنی
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 4 آذر 1395
ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی







ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1395
با سلام به اطلاع کلیه همکاران گرامی می رساند اولین جلسه گروه ریاضی در تاریخ 95/9/17 در محل سالن فرهنگ اداره آموزش و پرورش در ساعت 10-12 برگزار می گردد حضور فعال کلیه همکاران گرامی ما را در پیمودن ادامه این راه امیدوار میکند 

ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1395

با نام حق


 مدارس مجری جهت دریافت CD طرح خوانش خلاق
به کارشنای تکنولوژی و گروه های آموزشی منطقه مراجعه نمایند



شیوه نامه اجرای طرح خوانش خلاق

مراحل اجرای طرح خوانش خلاق

این طرح برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب دانش آموزان می باشد.

-         برنامه ریزی به منظور توضیح و تبیین اهمیت اجرای طرح خوانش خلاق  در مناطق مجری طرح.

1-     دریافت منابع مورد نیاز برای اجرای طرح خوانش خلاق (سی دی کتاب گویا  ، کتاب مبانی خواندن و شیوه نامه)

2-     اجرای طرح بین دانش آموزان پایه های چهارم  و پنجم و ششم در 10 منطقه

3-     تهیه ی سی دی گویا ی کتاب برای دانش آموزان

4-     اجرای  و  پیگیری طرح  در کلاس باید طبق بود جه بندی کتاب درسی فارسی با توجه به راهنمای معلم فارسی انجام گیرد .

5-     توجیه اولیا به منظور جلب همکاری در اجرای طرح خوانش خلاق

6-      دانش آموزان در کلاس و خانه باید متن درس را از روی کتاب و همزمان با گوش کردن به سی دی مطالعه کنند.

7-     تمام متون درس ها ،بخوان و حفظ کن  هاو حکایت ها برای اجرای شفاهی و متن های بخوان و بیندیش برای اجرای کتبی (شبه پرلز) می باشند.

8-     معلمین باید سعی کنند که خود و دانش آموزان  ،  صحیح و با لحن مناسب متون را قرائت کنند.

9-     معلمین باید فعالیت درک و دریافت  بخش بخوان و بیندیش را  به طور کامل و حتی سوالاتی بیشتر از تعداد سوالات طرح شده از دانش آموزان انجام دهند

10-  در طی اجرای طرح در هر دو مرحله از کلاس ها به طور تصادفی بازدید به عمل خواهد آمد.

11-  مرحله اول طبق بودجه بندی تا اردیبهشت ماه  باید ادامه یابد و آزمون یا مسابقه  به دو شکل شفاهی (متون درس ها ، بخوان و حفظ کن ها و حکایت ها ) و کتبی (سوالاتی از بخوان و بیندیش ها )برگزار گردد و پس از مشخص شدن نفرات برتر و معرفی آن ها یه مناطق ، مرحله دوم مانند مرحله اول شروع می شود ، یعنی دانش آموز منتخب باید خود را برای رقابت با بقیه دانش آموزان معرفی شده آماده نماید .

12-  مجریان طرح باید در نظر داشته باشند که متون به شکل تصادفی در اختیار دانش آموز قرار بگیرد و همچنین متن بخوان و بیندیش مورد آزمون نیز باید از سی دی پخش شود و دانش آموزان پس از گوش دادن به آن ، به سوالات پاسخ می دهند.

13-  در اواخر اردیبهشت سال 1396 از منتخبین منطقه در سطح استان  آزمون یا مسابقه در دو شکل کتبی و شفاهی برگزار می شود. (مانند مر حله اول)

14-  تهیه ی فرم داوری برای هر دو مرحله الزامی است .

15-  برای داوری مسابقه می توان از همکارانی که با قواعد  مهارت خواندن و درک مطلب آشنایی دارند کمک گرفت .

 




طبقه بندی: مدیران اجرایی **،  ابتدایی، 
ارسال توسط مدیر اجرایی
نخستین هــمایش  گروهــهای آموزشی درس فـرهنگ وهــــنردر مورخه 09/16/ 95 از ساعت 11ــ 8 در مدرسه دخترانه هاجر برگزار خواهد شد از همکاران علاقه مند در این همایش دعوت به عمل می آید...
حضور همکارانی که ابلاغ تدریس بیشتر از 6 ساعت دارند ، مورد تاکید می باشد...

باتقدیم احترام-شیرعلی پور



ارسال توسط سرگروه هنر متوسطه1
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395

مراسم یازدهمین سالگرد رفتن مرتضی ممیز، امسال نیز مانند ده سال گذشته به همت موسسه‌ی فرهنگی هنری ممیز و دوستداران ایشان در روز جمعه پنجم آذر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در گالری مرتضی ممیزِ خانه‌ی هنرمندان طرح‌های اولیه‌ی برخی از نشانه‌های او نمایش داده خواهد شد.

به گزارش روزرنگ امسال مِلک ایمبودن طراح گرافیک و عکاس از سوییس مهمان مراسم خواهد بود. او در این مراسم به نمایش آثار خود و سخنرانی خواهد پرداخت. گالری‌های زمستان و پاییز محل نمایش پوسترهای ایمبودن و گالری میرمیران محل نمایش گزیده‌ای از آثار شاگردان ایمبودن خواهد بود
مِلک ایمبودِن در سال ۱۹۵۶ در شهر استنز در کشور سوییس به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۲ در رشته‌ی طراحی داخلی تحصیل کرد و بعد از پایان تحصیلاتش تا سال ۱۹۸۴ در این رشته مشغول به‌کار بود. در همین دوره به طراحی و فن چاپ علاقمند شد. در سال ۱۹۸۴ به تحصیل در رشته‌ی طراحی گرافیک در مدرسه‌ی هنر لوتسرن مشغول شد. در طول تحصیل پنج ساله‌اش، هم‌زمان در دفاتر طراحی در ایتالیا و سوییس کارمی‌کرد . بعد از پایان تحصیلاتش در سال ۱۹۸۹برای دو سال به عنوان دستیار کارگردان هنری در زوریخ کار کرد.
در سال ۱۹۹۱ سفرهای زیادی به آمریکای جنوبی داشت و عکس‌های سیاه‌و‌سفید بسیاری گرفت، که بسیاری از آنها در حال حاضر در نمایشگاه‌های گوناگون مانند کتابخانه‌ی ملی پاریس هستند. ایمبودن از سال ۱۹۹۲ به عنوان طراح گرافیک و عکاس مستقل در سوییس و خارج از آن فعالیت کرده است. پوستر های او که اغلب در حوزه‌ی فرهنگ هستند در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی زیادی تقدیر شده‌اند. او از سال ۱۹۹۸ عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک (AGI) است و به عنوان رییس AGI سوییس از سال ۲۰۰۶ فعالیت می‌کند.
اکنون عکاسی بخش جدانشدنی از زندگی ایمبودن است. پروژه‌های عکاسی او بارها در نمایشگاه‌های بین‌المللی نمایش‌داده شده‌اند.

مِلک ایمبودِن در هر دو رشته‌ی طراحی گرافیک و عکاسی در دانشگاه‌های گوناگون مانند برن، لوتسرن و زوریخ تدریس تدریس می‌کند. او هم‌چنین برای سخنرانی به پکن، تایپه، مسکو، نیویورک، پاریس، برنو، کراکوف، و تهران دعوت شده است. علاوه بر این، او به عنوان استاد مهمان در رشته‌های عکاسی و طراحی گرافیک برای مدت زیادی در کارلسروهه تدریس کرده و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ نیز استاد مهما‌ن در رشته‌ی عکاسی و طراحی گرافیک در دانشگاه هنر برلین بوده‌است. او اکنون در شهر بوخس در مرکز سوییس زندگی و کار می‌کند.




ارسال توسط سرگروه هنر متوسطه1
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395






همه ما ذاتا افراد خلاقی هستیم، فقط کافی است به کودکان هنگام بازی دقت کنیم که چه چیزهایی نقاشی می‌کشند و یا هنگامی که سعی در ساختن وسایل جدید از اسباب‌بازی‌های کوچک و قدیمی دارند. آنها هنوز به روزمره‌گی‌های زندگی متصل نشده‌اند و حس آزادی را فارغ از قوانین زندگی تجربه می‌کنند و این دلیل اصلی خلاق بودن آنهاست.
‌ یک کودک با ساختن پنج ایده‌ متفاوت قادر به حل یک مشکل است، اما یک بزرگسال پنج دلیل مختلف می‌آورد که مشکلش حل شدنی نیست، در واقع بر کودکان محدودیت‌هایی از سمت جامعه تحمیل نمی‌شود و به بایدها و نبایدها فکر نمی‌کنند. ذهن ما با محدودیت‌هایی که از دیگران دریافت می‌کنیم پر می‌شود و در بیشتر مواقع از ساخت یک ایده‌ خلاقانه ناامید می‌شویم.
افراد خلاق دارای ذهن بازی هستند و این مهمترین خصیصه‌ آنهاست. آنها دوست دارند به ایده‌ها و افکارشان فکر کنند حتی اگر در ابتدا با آن‌ها مخالف بوده‌اند. ما بر این باوریم که همه چیز امکان دارد و دیر یا زود اتفاق می‌افتد،  در حقیقت در ضمیر ما این باور وجود دارد. بعضی از معلم‌هایمان به ما آموخته‌اند که باید به ضمیر پاک و بی‌آلایش خود برگردیم، به جایی که زندگی را از دریچه‌ چشم دیگران نبینیم و با ایده‌های آنها زندگ نکنیم. در واقع خودمان را باور داشته باشیم.

چگونه یک فرد خلاق شویم؟

در واقع این سوال اشتباه است! ما نباید خلاقیت را بیاموزیم بلکه باید تمام چیزهایی را که مانع از بروز ذات خلاق ما می‌شوند از یاد ببریم. برای این موضوع راهکارهای ذیل را به خاطر بسپارید:
_ برای حل یک مشکل یا رسیدن به هدف همیشه بیش از یک راه‌حل وجود دارد، با روش‌های خودتان هر چند جدید باشند پیش بروید و از روش‌های دیگران استفاده نکنید.
_ بعضی افراد زمانی که قادر به حل مشکلاتشان نیستند احساس درماندگی و ناامیدی می‌کنند آن هم به این دلیل که اعتقاد ندارند همیشه یک راهی وجود دارد. این باور غلط مانع از خلاق بودن فرد می‌شود.
_ خارج از ” جعبه ” فکر کنید. از جعبه‌ای که درون آن هستید و فکر می‌کنید، بیرون بیایید، اکثر افراد زمانی ایده‌های جدیدی خلق می‌کنند که خارج از جعبه ایستاده‌اند. جعبه همان محدودیت‌هایی است که شما باید آنها را نادیده بگیرید. از بودن در طبیعت لذت ببرید، چرا که به شما احساس آرامش می‌دهد.
_ وقت بیشتری را با افراد خلاق بگذرانید، در مورد آنها مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه به ایده‌هایشان بال و پر می‌دهند. این کار باعث تقویت این باور می‌شود که هر چیزی امکان‌پذیر است.
_ فقط به این خاطر که هر کاری با روش معینی انجام می‌شود دلیل نمی‌شود که شما هم با آن روش پیش بروید. همیشه راه‌های آسان‌تر ، سریع‌تر و کارآمدتری وجود دارد.
_ اگر قادر به تصور ایده‌تان هستید پس امکان‌پذیر است. اینکه ایده‌ شما تا به‌ حال عملی نشده به این معنی نیست که هیچوقت نمی‌تواند تحقق یابد.
_ مهمترین موضوع این است که برای شکست آماده باشید، بعضی مواقع چندین ایده‌ شما به اندازه‌ یک ایده کارامد است. نگران نباشید تیری که به هدف می‌خورد نتیجه صدها بار خطا رفتن آن است....



ارسال توسط سرگروه هنر متوسطه1
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
ارسال توسط سرگروه فیزیک متوسطه2
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
لطفا با کلیک بر روی نام هر فصل راهنمای معلم آن را دانلود کنید.

                               فصل اول

                              فصل دوم



ارسال توسط سرگروه فیزیک متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1395


بودجه بندی کتاب شیمی دهم پایانی اول

فصل اول

12    نمره

فصل دوم تا صفحه73

8     نمره



ارسال توسط سرگروه شیمی متوسطه2
از: دبیرخانه راهبری کشوری آزمایشگاه علوم

به : اداره کل آموزش و پرورش استان شهرستان های استان تهران

موضوع : رفع ابهامات ایجاد شده در تدریس کتاب آزمایشگاه علوم پایه دهم

کلیه مدارس متوسطه نظری دوره دوم

درس آزمایشگاه علوم به عنوان درسی جدید در جدول دروس دوره دوم متوسطه نظری با شناسه و نمره مستقل  - 2 ساعت در هفته - در نظر گرفته شده است.

جهت رفع ابهامات ایجاد شده در تدریس کتاب آزمایشگاه علوم خواهشمند است دبیران محترم مدرس کتاب آزمایشگاه علوم ،  به نکات زیر توجه نمایند.

- فصل اول کتاب جهت آشنایی دانش آموزان با محیط آزمایشگاه و ایمنی در آزمایشگاه که از مهمترین شاخصه های فعالیت آزمایشگاهی می باشد ، تدریس شود.

- آزمایش های فصل دوم توسط دبیرآزمایشگاه انجام شود ( دانش آموزان مشاهده گر می باشند) .

- آزمایش های فصل سوم و چهارم توسط دانش آموزان با نظارت و راهنمایی دبیر آزمایشگاه اجرا شوند.

- پروژه ها با توجه به میزان علاقه مندی دانش آموزان و راهنمایی و نظارت دبیر آزمایشگاه، در راستای آشنایی دانش آموزان با روند و مراحل پژوهش های علمی انجام شود.

 

لازم به ذکر است ، دبیرآزمایشگاه ملزم به انجام آزمایش های مکتوب در کتاب ها ی درسی فیزیک، شیمی و زیست شناسی پایه ی دهم نمی باشد ومسئولیت انجام این آزمایش ها بر عهده دبیران مدرس آن دروس می باشد.بدیهی است تعامل دبیران با یکدیگر، در پیشرفت آموزش موثر خواهد بود.

 

با آرزوی توفیق روزافزون



ارسال توسط سرگروه شیمی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1395
با سلام خدمت همکاران محترم ناحیه 2 بهارستان
همکارانی که در سال تحصیلی 96 95 دروس علوم اجتماعی و اقتصاد تدریس می کنند شما ره موبایل زیر را در گوشی خود ذخیره کرده و از طریق تلگرام عضو گروه جامعه شناسی بهارستان 2 شوند 09123621936
اطلاعات مربوط به دروس فوق ازطریق  گروه تلگرامی جامعه شناسی به اشتراک گذاشته می شود
با سپاس مرجانی


ارسال توسط سرگروه اقتصاد متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1395

A lesson plan is the instructor’s road map of what students need to learn and how it will be done effectively during the class time. Before you plan your lesson, you will first need to identify the learning objectives for the class meeting.  Then, you can design appropriate learning activities and develop strategies to obtain feedback on student learning. A successful lesson plan addresses and integrates these three key components:

  • Objectives for student learning
  • Teaching/learning activities
  • Strategies to check student understanding
Specifying concrete objectives for student learning will help you determine the kinds of teaching and learning activities you will use in class, while those activities will define how you will check whether the learning objectives have been accomplished

Steps for Preparing a Lesson Plan

Below are six steps to guide you when you create your first lesson plans. Each step is accompanied by a set of questions meant to prompt reflection and aid you in designing your teaching and learning activities.

(1) Outline learning objectives

The first step is to determine what you want students to learn and be able to do at the end of class. To help you specify your objectives for student learning, answer the following questions:

  • What is the topic of the lesson?
  • What do I want students to learn?
  • What do I want them to understand and be able to do at the end of class?
  • What do I want them to take away from this particular lesson?

Once you outline the learning objectives for the class meeting, rank them in terms of their importance. This step will prepare you for managing class time and accomplishing the more important learning objectives in case you are pressed for time. Consider the following questions:

  • What are the most important concepts, ideas, or skills I want students to be able to grasp and apply?
  • Why are they important?
  • If I ran out of time, which ones could not be omitted?
  • And conversely, which ones could I skip if pressed for time?

(2) Develop the introduction

Now that you have your learning objectives in order of their importance, design the specific activities you will use to get students to understand and apply what they have learned. Because you will have a diverse body of students with different academic and personal experiences, they may already be familiar with the topic. That is why you might start with a question or activity to gauge students’ knowledge of the subject or possibly, their preconceived notions about it. For example, you can take a simple poll: “How many of you have heard of X? Raise your hand if you have.” You can also gather background information from your students prior to class by sending students an electronic survey or asking them to write comments on index cards. This additional information can help shape your introduction, learning activities, etc.  When you have an idea of the students’ familiarity with the topic, you will also have a sense of what to focus on.

Develop a creative introduction to the topic to stimulate interest and encourage thinking. You can use a variety of approaches to engage students (e.g., personal anecdote, historical event, thought-provoking dilemma, real-world example, short video clip, practical application, probing question, etc.). Consider the following questions when planning your introduction:

  • How will I check whether students know anything about the topic or have any preconceived notions about it?
  • What are some commonly held ideas (or possibly misconceptions) about this topic that students might be familiar with or might espouse?
  • What will I do to introduce the topic?

 (3) Plan the specific learning activities (the main body of the lesson)

Prepare several different ways of explaining the material (real-life examples, analogies, visuals, etc.) to catch the attention of more students and appeal to different learning styles. As you plan your examples and activities, estimate how much time you will spend on each. Build in time for extended explanation or discussion, but also be prepared to move on quickly to different applications or problems, and to identify strategies that check for understanding. These questions would help you design the learning activities you will use:

  • What will I do to explain the topic?
  • What will I do to illustrate the topic in a different way?
  • How can I engage students in the topic?
  • What are some relevant real-life examples, analogies, or situations that can help students understand the topic?
  • What will students need to do to help them understand the topic better?

(4) Plan to check for understanding

Now that you have explained the topic and illustrated it with different examples, you need to check for student understanding – how will you know that students are learning? Think about specific questions you can ask students in order to check for understanding, write them down, and then paraphrase them so that you are prepared to ask the questions in different ways. Try to predict the answers your questions will generate. Decide on whether you want students to respond orally or in writing.

  • What questions will I ask students to check for understanding?
  • What will I have students do to demonstrate that they are following?
  • Going back to my list of learning objectives, what activity can I have students do to check whether each of those has been accomplished?

An important strategy that will also help you with time management is to anticipate students’ questions. When planning your lesson, decide what kinds of questions will be productive for discussion and what questions might sidetrack the class. Think about and decide on the balance between covering content (accomplishing your learning objectives) and ensuring that students understand.

(5) Develop a conclusion and a preview

Go over the material covered in class by summarizing the main points of the lesson. You can do this in a number of ways: you can state the main points yourself (“Today we talked about…”), you can ask a student to help you summarize them, or you can even ask all students to write down on a piece of paper what they think were the main points of the lesson. You can review the students’ answers to gauge their understanding of the topic and then explain anything unclear the following class. Conclude the lesson not only by summarizing the main points, but also by previewing the next lesson. How does the topic relate to the one that’s coming? This preview will spur students’ interest and help them connect the different ideas within a larger context.

(6) Create a realistic timeline

GSIs know how easy it is to run out of time and not cover all of the many points they had planned to cover. A list of ten learning objectives is not realistic, so narrow down your list to the two or three key concepts, ideas, or skills you want students to learn. Instructors also agree that they often need to adjust their lesson plan during class depending on what the students need. Your list of prioritized learning objectives will help you make decisions on the spot and adjust your lesson plan as needed. Having additional examples or alternative activities will also allow you to be flexible. A realistic timeline will reflect your flexibility and readiness to adapt to the specific classroom environment. Here are some strategies for creating a realistic timeline:

  • Estimate how much time each of the activities will take, then plan some extra time for each
  • When you prepare your lesson plan, next to each activity indicate how much time you expect it will take
  • Plan a few minutes at the end of class to answer any remaining questions and to sum up key points
  • Plan an extra activity or discussion question in case you have time left
  • Be flexible – be ready to adjust your lesson plan to students’ needs and focus on what seems to be more productive rather than sticking to your original plan

Presenting the Lesson Plan

Letting your students know what they will be learning and doing in class will help keep them more engaged and on track. You can share your lesson plan by writing a brief agenda on the board or telling students explicitly what they will be learning and doing in class. You can outline on the board or on a handout the learning objectives for the class. Providing a meaningful organization of the class time can help students not only remember better, but also follow your presentation and understand the rationale behind in-class activities. Having a clearly visible agenda (e.g., on the board) will also help you and students stay on track.

Reflecting on Your Lesson Plan

A lesson plan may not work as well as you had expected due to a number of extraneous circumstances. You should not get discouraged – it happens to even the most experienced teachers! Take a few minutes after each class to reflect on what worked well and why, and what you could have done differently. Identifying successful and less successful organization of class time and activities would make it easier to adjust to the contingencies of the classroom. For additional feedback on planning and managing class time, you can use the following resources: student feedback, peer observation, viewing a videotape of your teaching, and consultation with a staff member at CRLT

Conclusion

To be effective, the lesson plan does not have to be an exhaustive document that describes each and every possible classroom scenario. Nor does it have to anticipate each and every student’s response or question. Instead, it should provide you with a general outline of your teaching goals, learning objectives, and means to accomplish them. It is a reminder of what you want to do and how you want to do it. A productive lesson is not one in which everything goes exactly as planned, but one in which both students and instructor learn from each other.


Additional Resources

Online:

A concise guide to writing learning objectives that also includes examples from courses at MIT: http://tll.mit.edu/help/teaching-materials-0

Video clips of GSIs at the University of Michigan actively engaging students in a practice teaching session:  http://crlte.engin.umich.edu/practiceteaching/

Plan the First Day's Session: How to create to a lesson plan for the first day of class: http://gsi.berkeley.edu/gsi-guide-contents/pre-semester-intro/first-day-plan/

References

Fink, D. L. (2005). Integrated course design. Manhattan, KS: The IDEA Center.
Retrieved from http://ideaedu.org/wp-content/uploads/2014/11/Idea_Paper_42.pdf




ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
(تعداد کل صفحات:6)      [...]   [3]   [4]   [5]   [6]  

آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید