گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


یكی از ویژگی های آموزش و پرورش پیشرفته و مدرن، توجه ویژه به فعالیت هایی است كه دانش آموزان در بیرون از کلاس و مدرسه انجام می دهند. این قبیل فعالیت ها بدون شك بیشتر از فعالیت های کلاسی در رشد دانش آموزان مؤثرند. بر دستگاه تعلیم و تربیت هر كشوری واجب است در راستای این مهم وارد عرصه شده و زمینه های اجرایی این فرایند را فراهم آورد. در برخی از دروس، مانند جغرافیا و زمین شناسی، توجه صرف به مطالب كتاب و عدم تحرك و پویایی دانش آموزان در محیط خارج از کلاس ، این دروس را نیز به مانند دروس ادبیات فارسی و فلسفه، به دروسی انتزاعی تبدیل می كند و در نتیجه کلاس ها بازدهی لازم را ندارند.

یكی از تخصص های مورد نیاز دست اندركاران تعلیم و تربیت در سطوح مختلف سازمانی و اجرایی، برخوردار بودن از دانش، مهارت، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است كه فقدان آن در عرصة عمل و اجرا، ناكارآمدی فرایند یاددهی ـ یادگیری را در پی خواهد داشت. فعالیت های علمی و عملی خارج از مدرسه فرایندی است كه درخلال آن، دانش آموزان با یكدیگر یا به تنهایی و با هدایت و راهنمایی معلم در خارج از کلاس درس و مدرسه و برای یافتن پاسخ برخی از سوالات یا به منظور تعمیق مفاهیم، اصول و مهارت های آموخته شده و ارتباط با زندگی و جامعه، تحقیق و پژوهش می كنند. برنامه های رسمی و متداول در کلاس ها و مدارس بیشتر متوجه پرورش حافظه و به كار انداختن قوای ذهنی شاگردان است و به رشد جنبه های عاطفی و اجتماعی افراد توجه چندانی ندارد. اغلب دروس رسمی از واقعیت های زندگی فاصله زیادی دارند، و به همین دلیل، شاگردان را برای روبه رو شدن با مسائل زندگی آماده نمی كنند. ساخت وسایل و ابزارهای آموزشی به عنوان یك فعالیت خارج از کلاس ، هم زمینة لازم برای توجه به بعد مهارتی را فراهم می آورد و هم در پرورش خلاقیت دانش آموزان تأثیر بسیار خواهد داشت، مشروط بر اینكه خود دانش آموز وسیله را تهیه كند (بسازد) .در ساخت وسیلة آموزشی باید دقت شود تا:

1.   ساده و هدفدار باشد.

2.   با مفاهیم و موضوعات مهم درسی مرتبط باشد.

3.   وسایل ساخته شده یا به دانش آموزان برگردانده شود یا در صورتی كه نمونه ای برجسته باشد، در نمایشگاه یا كارگاه مدرسه نگهداری شود.

درس جغرافیا برخالف برخی از دروس كه انتزاعی هستند، ملموس است و در صورتی كه با مدل، نقشه و ماكت تدریس شود برای دانش آموزان بسیار جذاب و یادگیری آن نیز آسان و عمیق خواهد بود.



منبع : فصلنامه رشد جغرافیا (مقالات پیمان كریمی سلطانی دكترای ژئومورفولوژی)



ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 24 مهر 1397
یک کارآفرین آلمانی گجتی به اندازه یک قالب صابون ابداع کرده که پس از قرار گرفتن در سینکی پر از آب با ایجاد امواج اولتراسونیک لباس های کثیف را می شوید.
به گزارش نامه نیوز، یک گجت چندبار مصرف می تواند هر سینک ظرفشویی را به یک ماشین لباسشویی تبدیل کند و با امواج اولتراساوند لباس ها را تمیز کند.

این دستگاه  به نام Dolfi یک گجت قابل حمل و به اندازه یک قالب صابون است. گجت مذکور می تواند لباس های کثیف را در ۳۰ دقیقه تمیز کند. برای این منظور  هنگامیکه گجت در سینک قرار می گیرد حباب هایی ایجاد می کند که امواج آب را به سمت داخل هدایت می کند.

مبدعان این گجت ادعا می کنند دستگاه انقلابی در شیوه شستن لباس ها ایجاد می کند و در مقایسه با ماشین لباسشویی معمولی ۸۰ بار انرژی کمتری مصرف می کند.

دلفی به لباس ها آسیب نمی رساند و هر نوع پارچه ای از جمله کشمیر را می شوید.

برای استفاده کافی است کاربر دستگاه پلاستیکی را روشن کند و آن را داخل سینکی پر ار آب بیندازد، سپس لباس های کثیف و مایع شوینده را نیز اضافه کند.امواج اولتراسونیک حاصل از دستگاه در آب حرکت می کند و حباب های ریز با فشار بالا ایجاد می کند. این حباب ها امواجی از آب را می سازند که کثیفی روی لباس ها را پاک می کند.

لنا سولیس کارآفرین آلمانی ایده اصلی گجت را ارائه کرده است.دستگاه جیبی با قیمت ۱۸۹ دلار عرضه می شود.


ارسال توسط سرگروه کار و فناوری
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 24 مهر 1397

مثالی برای الگوریتم نویسی(پایه نهم)

از آنجا که کاردرکلاس های مربوط به پودمان الگوریتم مانند کار در کلاس صفحات 7 و 10برای بسیاری از دانش آموزان در ابتدا سنگین و مبهم می باشد بهتر است  ابتدا از دانش آموزان بخواهیم الگوریتم پخت یک غدای ساده یا الگوریتم ساخت یک کاردستی را بنویسند،البته نباید از نوشتن الگوریتم های محاسباتی نیز غافل شد. برای این منظور علاوه بر استفاده از مثال های 3 و 4 می توان مثال های ساده ای طراحی کرد و از دانش آموزان خواست نسبت به نوشتن الگوریتم به روش شبه دستور و همچنین رسم فلوچارت برای آنها اقدام کنند

نمونهای از یک الگوریتم نویسی که خودتان می توانید طراحی کنید:

مریم برای خرید خودکار 4000 تومان به فروشنده پرداخت کرد . الگوریتمی بنویسید که با پرسیدن قیمت یک خودکار محاسبه کند فروشنده چه تعداد خودکار باید به مریم بدهد. فلوچارت آن را رسم کنید.

پاسخ:

1- شروع

2- قیمت یک خودکار را بگیر.

3- 40000 را برقیمت یک خودکار تقسیم کن.

4- حاصل تقسیم را به سمت پایین گرد کن.

5- عدد بدست آمده نشان دهنده تعداد خودکار است.

6- پایان



ارسال توسط سرگروه کار و فناوری
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 24 مهر 1397


من دلم می خواهد

خانه ای داشته باشم پر دوست

کنج هر دیوارش

دوستهایم بنشینند آرام

گل بگو گل بشنو

هرکسی می خواهد

وارد خانه پر عشق و صفایم گردد

یک سبد بوی گل سرخ

به من هدیه کند

شرط وارد گشتن

شست و شوی دلهاست

شرط آن داشتن

یک دل بی رنگ و ریاست

بر درش برگ گلی می کوبم

روی آن با قلم سبز بهار

می نویسم ای یار

خانه ی ما اینجاست

تا که سهراب نپرسد دیگر

“خانه دوست کجاست؟ “



ارسال توسط سرگروه ادبیات متوسطه1
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 24 مهر 1397




صابون

 

صابون از نمک‌های سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب گوناگون (عمدتاً اولئیک اسید، استئاریک اسید، پالمیتیک اسید، لاریک اسید ومیریستیک اسید) تشکیل‌شده است. طی هزاران سال مصرف صابون روبه فزونی گذاشت تا ساخت آن برای راحتی و بهداشت بشر متمدن ضرورتی صنعتی یافت.

 

مواد اولیه

 

پیه ماده چرب اصلی در صابون‌سازی است. مقدار پیه مصرفی حدود سه‌چهارم کل روغن‌ها و چربی‌های مصرفی صنایع صابون‌سازی است و مخلوطی است از گلیسیریدهایی که از آب‌کردن چربی جامد گاوی با بخار به دست می‌آید. این چربی جامد با بخار گوارش می‌شود و پیه روی آب تشکیل می‌گردد، به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توان آن را از روی آب جمع‌آوری کرد. به‌منظور افزایش انحلال‌پذیری صابون پیه را معمولاً در داخل ظرف صابون‌سازی یا ظرف آبکافت با روغن نارگیل مخلوط می‌کنند. روغن دنبه (حدود 20 درصد) دومین ماده اولیه مهم در صابون‌سازی است. این روغن که منبع مهمی از گلیسیریدهای چرب است از حیوانات کوچک اهلی به دست می‌آید.

صنایع صابون‌سازی نیز از مصرف‌کنندگان بزرگ مواد شیمیایی به‌ویژه سود سوزآور، نمک، سدیم کربنات، پتاس سوزآور، سدیم سیلیکات، سدیم بی‌کربنات و تری سدیم فسفات است. مواد معدنی که به صابون اضافه می‌شود به مواد کمکی معروف است.مخلوط تتراسدیم پیرو فسفات و سدیم تری پلی فسفات از مؤثرترین مواد کمکی صابون‌ها محسوب می‌گردد. نکته‌ای که به لحاظ اقتصادی اهمیت دارد این است که ترکیب مواد کمکی ارزان‌قیمت مانند سدیم کربنات با مواد مؤثرتر (و گران‌قیمت) تتراسدیم پیرو فسفات یا سدیم تری پلی فسفات گاهی نسبت به مصرف تنهای فسفات ارجحیت دارد. به‌علاوه نشان داده‌شده است که چنین مخلوط‌هایی می‌توانند تأثیر یکسان یا حتی بیشتری در زدودن چرک و لکه داشته باشند.

 

 مواد سطحی

این مواد شامل هر ترکیبی است که با حل کردن آن در آب یا محلول‌های آبی کشش سطحی را تحت تأثیر قرار دهد (معمولاً آن را کاهش می‌دهند)، یا تأثیرات مشابهی از کشش سطحی میان دو مایع به وجود آورد. صابون یکی از این مواد است، ولی اصطلاح ماده فعال سطحی بیشتر برای مشتقات مواد آلی از قبیل نمک‌های سدیم آلکیل سولفات‌ها یا سولفوناتهای با جرم مولکولی زیاد به‌کاربرده می‌شود. مواد فعال سطحی صابون‌ها و شوینده‌های سنتزی کار تمیز کردن اولیه را انجام می‌دهند و باکم کردن کشش سطحی عمل شستشو را با کف کردن همراه می‌سازند. فرآیند تمیز شدن شامل مراحل زیر است (1) مرطوب شدن کامل کثافت و سطحی که باید با صابون یا محلول شوینده شسته شود، (2) حذف کثافت از روی سطح و  (3) نگه‌داشتن کثافت در محلول یا تعلیق پایدار. صابون‌ها یا شوینده‌ها توانایی تر کنندگی آب را افزایش می‌دهند، به‌طوری‌که آب شستشو بهتر می‌تواند داخل پارچه نفوذ کند و به لکه یا کثافت برسد. در این مرحله لکه یا کثافت جدا می‌شود. وقتی این عمل با چرخش ماشین رخت‌شویی همراه شود باعث       می‌گردد صابون یا شوینده کثافت را از روی پارچه بردارد، آن را در داخل آب شستشو به‌صورت معلق درآورد و مانع از نشستن مجدد آن روی پارچه شود.

 



ارسال توسط سرگروه شیمی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 24 مهر 1397

واژه ی «ابتلاء» در قرآن معنایی ظریف دارد: امتحانی سخت که مبتلا را پژمرده و رنجور می‌سازد. و عاشق می‌باید در کوره‌ی ابتلائات، صداقت و پایمردی خود را به منصه‌ی ظهور گذارد؛ تا کاذب از صادق ونم از یم و منافق از مؤمن جدا گردد. و به تناسبی که محبوب بلندمرتبه‌تر است، ابتلاء نیز سخت تر می گردد؛ تا به آنجا که می‌باید ابراهیم‌وار، کُنه قلب خود را در طبق اخلاص نهد و خنجر بر حنجر اسماعیل خود کشد و با ذبح جگرگوشه‌ی خویش، در حقیقت خود را در مسلخ عشق قربانی سازد و فقر و هجر و اتهام و بیماری و غربت از هاجر و فرزندش را تحمل نماید تا شاید مقام امام عاشقان بر او ارزانی شود.
《وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا...》
و چون پروردگارِابراهیم، وی را با صحنه‌هایی بیازمود و او به حد کامل از عهده‌ی آن امتحانات برآمد، به وی گفت: من تو را امام قرار دادم...
و در این میان، سلسله جنبان عاشقان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین  است که رسم عاشقی و صبر و سوز و هجر و اتهام را با همه‌ی هستی خود به میدان آورد. پس بدیهی است که مشتاقان حضرتش نیز باید فروغی از جلوه‌ی عاشقی را در زیارت حضرتش ابراز نمایند، و در این مسیر، هرآنچه مصیبت سنگین‌تر، در فرهنگ عاشقی لذیذتر و ابراز عشق و صفا با محبوب به صداقت نزدیک تراست؛ که
《إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ بَلَاءً الْأَنْبِیَاءُ ثُمَّ الَّذِینَ یَلُونَهُمْ ثُمَّ الْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ》
همانا بلاکش ترین مردم انبیاء هستند، و پس از ایشان پیروانشان، و هرکه پیروتر، بلاکش تراست.
عاشق آن به که دائم در بلابی
ایوب آسا به کرمان مبتلا بی
حسن آسا به دستش کاسه‌ی زهر
حسین آسا به دشت کربلا بی
بنابراین، هرچند پیاده روی که برای زیارت اولیای الهی توصیه شده با قواعد عقلانی سازگار نیست، ولی در مکتب عاشقی، کم ترین جلوه ابراز صداقت برای سالکان، تحمل شداید راه «کوی محبوب» است. و در این میان، اگر زیارت سیدالشهداء اشرف زیارات است، رنج بردن در اکتساب کیمیای حسینی نیز اشرف ابتلائات است.
                                                                            

ارسال توسط سرگروه دین و زندگی متوسطه2

شما می‌خواید یه غذا درست کنید برای اینکه بی‌نمک نباشه توش نمک می‌ریزید
غذا و اجزاء غذا به واسطه نمک شور میشه
ولی نمک خودش شوره و شوری رو از جایی نمی‌گیره
واجب‌الوجود بودن خدا در فلسفه یعنی همین
خداوند خودش وجود مطلقه و کسی بهش وجود نمی‌ده، واجب الوجوده و ما وجود و هستیمون رو از خدا می‌گیریم.
این مدل توضیح دادن، برای فرزندانمون و برای دانش آموزان میتونه مفید باشه. در ادامه اگر پرسیدن چرا خدارو نمیبینم می‌تونیم بگیم:
نمک وقتی در غذا حل میشه و غذا رو شور می‌کنه دیگه نمیتونید نمک رو تو غذا پیدا کنید ولی نمک در تمام غذا هستش و غذا رو شور می‌کنه ولی دیده نمی‌شه. خدا هم در وجود ما و در تمام هستی هست ولی دیده نمی‌شه


ارسال توسط سرگروه دین و زندگی متوسطه2

نامیرا

نوشتن داستانی که مخاطب، آخرش را می‌داند کار آسانی نیست. و اینجاست که کرمیار با نگاه درست به عاشورا و استفاده از عنصر «رمانس» به خوبی بهره‌گرفته است.

نوشتن داستانی که مخاطب، آخرش را می‌داند کار آسانی نیست. و اینجاست که کرمیار با نگاه درست به عاشورا و استفاده از عنصر «رمانس» به خوبی بهره‌گرفته است.

بیش از هر چیز اسم کتاب است که خواننده را مشغول می‌کند؛ ابتدا به ذهن می‌رسد «نامیرا» فقط اسمی هنری است که برای جلب مخاطب انتخاب شده و یا ناشر و نویسنده خواسته‌اند ابهام داستان را زیاد کنند. اما کتاب را که تا انتها بخوانی معلوم می‌شود «نامیرا» ریشه در مفهوم «کل یوم‌ عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می‌گوید پهنه‌ی سرزمین کربلا به اندازه‌ی کل زمین وسعت پیدا کرده و عاشورا همیشه نمیراست.

«نامیرا» داستانی شخصیت‌محور است؛ رمانی با خرده‌روایت‌هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها. این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد و نویسنده‌ی نامیرا فقط تصویرساز صادق این رویدادهاست. نویسنده‌ی کتاب را به سبک رمان‌های کلاسیک با شروعی آرام آغاز می‌کند، تصویرسازی می‌کند، شخصیت‌ها را یک به یک وارد داستان می‌کند، آن‌ها را معرفی می‌کند و با داستان پیش می‌برد. «نامیرا» اسیر اختلاف روایت‌های تاریخی نشده و البته از عقبه‌ی تحقیقی درستی بهره برده است.

نوشتن داستانی که مخاطب، آخرش را می‌داند کار آسانی نیست. و اینجاست که کرمیار با نگاه درست به عاشورا و استفاده از عنصر «رمانس» به خوبی بهره‌گرفته است. دریغ جدی اینجاست که ای کاش سریال «مختارنامه» را بعد از خواندن «نامیرا» می‌دیدیم تا باورمان شود در کوفه‌ای که ۱۸هزار نامه برای امام حسین علیه‌السلام ارسال می‌شود چطور یکباره ورق بر می‌‌گردد و آدم‌هایی که تا دیروز مشتاق استقبال از پسر پیامبر و علی علیهماالسلام بودند، ناگهان با زرق و برق سکه‌های پسر مرجانه پشت او را خالی کردند، سفیرش را ‌کشتند و بزرگان کوفه ناگهان یار قدیمی ابن‌زیاد شدند؟

آن وقت بود که می‌فهمیدیم که عمرو بن‌حجاج -از سردرمداران دعوت امام به کوفه- که سعی می‌کرد سپاهی برای امام تهیه کند، چگونه با یک جلسه نشست و برخاست با والی خناس کوفه یک شبه از دوست به دشمن تبدیل می‌شود و سعی و همتش را بر این می‌گذارد که مقابل یاران امام حتی اگر دختر و دامادش باشند، بایستد؟

در «نامیرا» است که می‌فهمی بخشی از انبوه مردمی که به امام نامه نوشتند حضور امام را برای منافع شخصی خود می‌خواستند. امضاها به خاطر درد دین نبود بلکه برای طایفه‌ای سؤال این بود که چرا معاویه شام را برتر از کوفه دانسته است. وقتی که ابن‌زیاد سر کیسه را شل کرد و از بیت‌المال کیسه‌های طلا بخشید، دیگر آمدن امام فایده‌ای برای این قوم نداشت. قصور معاویه را یزید جبران کرده بود، شاید اگر امام می‌آمد به کوفه و زعامت قوم را برعهده می‌گرفت اینان باز هم مخالفت می‌کردند. هرچند ابن‌زیاد هلاکشان کرد و دستشان را به خون پسر  پیامبر آلوده کرد.

«نامیرا» یک مشخصه‌ی بارز دارد. نامیرا یک دوره‌ی فتنه‌شناسی است برای کسانی که در پی حق هستند و می‌خواهند بدانند که حق و باطل چگونه جابه‌جا می‌شوند. که حتی «عبدالله بن‌عمیر» با آن همه سابقه در جهاد با کفار تردید می‌کند که چرا پسر پیامبر به مقابله با یزید برخاسته است؟

«نامیرا» داستان عاشقانه هم دارد و نویسنده آگاهانه درام و رمانس را در کتابش خوب پرداخته است. «عشق» در نامیرا عشق بازاری نیست؛ آنجایی که سلیمه دختر عمرو بن‌حجاج با ربیع پیمان زناشویی می‌بندد و خوشحال است که همسرش محب علی و اولاد اوست و خشمگین می‌شود که چرا پدرش به حسین علیه‌السلام پشت کرده است. این عشق آن قدر قوی است که وقتی ربیع کارش به تردید می‌کشد، سلیمه هشدار می‌دهد که پیوند آن دو از سر حب علی و حسین علیهماالسلام است.

در داستان کسانی را می‌بینیم که در لحظه‌های آخر به کاروان امام می‌رسند و البته چه خوش می‌رسند. اینان مدیون یک لحظه محاسبه‌ی درست هستند تا بسوی امام بروند و البته می‌روند و می‌توانند با امام باشند.

داستان «نامیرا» تمامی ندارد اما تو باید تا انتهای کتاب بخوانی تا حس کنی چرا «اَنَس بن‌حارث کاهلی» خیلی قبل‌تر از واقعه‌ی عاشورا در کربلا به انتظار امامش نشسته است. اَنَس این‌قدر افق بلندتری دارد که  به «عبدالله بن‌عمیر» هم هشدار می‌دهد حرامیان و مسلمانان و مشرکان به زودی یکی می‌شوند! و بر بهترین خلق خدا هجوم می‌آورند.

آثار فاخر ادبیات دینی در انتشارات «کتاب نیستان» یک رویکرد ماندگار خواهد بود. جریانی آهسته ولی با چگالی جدی جریان‌سازی در ادبیات انقلاب اسلامی ایران.

منبع: سایت: Khamenei.ir

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بخشی از کتاب نامیرا به انتخاب نویسنده را از ایـــــنجا بخوانید.



ارسال توسط سرگروه دین و زندگی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 23 مهر 1397
با سلام خدمت همکاران فرهیخته و گرامی
از همه بزرگواران صمیمانه تقاضا دارم که پیشنهادات و خواست های خود را در راستای تدریس و زمینه شغلی با واحد گروه های آموزشی در میان بگذارید تا بتوانیم از تجربه های یکدیگر در جهت ارتقاء کیفی آموزش فیزیک بهره مند گردیم.
 با سپاس


ارسال توسط سرگروه فیزیک متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 23 مهر 1397
کتاب "پرورش توانمندی های کلیدی دانش آموزان"
مولف : جاناتان اروین
 مترجم: حمید عبدی و فاطمه رضایی
سال نشر: 1396
 این کتاب حاوی دستورالعمل هایی گام به گام برای ده ها دانس آموز  است که به تقویت روابط دانش آموز و معلم ضمن تدریس کمک میکند. با انجام این فعالیت ها  دانش آموزان آزادی بیشتری دارند تا در محیطی امن و لذت بخش، در فرایند یادگیری خود به انتخاب دست بزنند.
با پیروی از توصیه های این کتاب شور و شوق دانش آموزان برای یادگیری ، عمیق تر می شود.
 مولف کتاب  از فعالان موسسه " تئوری انتخاب" در کانادا و از معلمان برجسته است.
این کتاب 9 فصل دارد:
فصل اول به شیوه های ایجاد انگیزه در دانش اموزان پرداخته است.
...


ارسال توسط سرگروه فیزیک متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 23 مهر 1397
با سلام و خدا قوت و تبریک بمناسبت سال تحصیلی جدید همکاران محترم لطفا بخشنامه ها و تاریخ جلسات و همایش های  منطقه ای و استانی از طریق وبلاگ گروههای آموزشی بهارستان پیگیری فرمایید . باتشکر


برچسب ها: گروههای آموزشی-گروه ریاضی متوطه دوم-همایش و بخشنامه ها-،
ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 23 مهر 1397
اسامی همکارانی که با حضور گرم خود ما را در پیمودن ادامه راه دل گرم کرده اند. بسیار از درخشش این عزیزان خرسند شده و به خود می بالیم:
      خانم زهرا رضایی کسب رتبه استانی در جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری 
  خانم الهام دولتخواه و خانم طاهره لطفی کسب رتبه اول استان در درس پژوهی

اسامی همکارانی که با تلاش بی وقفه خود دانش آموزان پایه هفتم خود را برای شرکت در مسابقه علمی هفتم آماده کردند و به لطف زحمات این همکاران بزرگوار دانش آموزان موفق به کسب رتبه دوم در دو گروه انفرادی و گروهی در این مسابقه در سطح استان شدند:

آقای حمید محمدی میر کوهی از دبیرستان شهید قاسمی
خانم مهدیه نژاد علی رضایی از دبیرستان عصمت
خانم زهرا دولتی از دبیرستان شهید مهدوی

با تشکر صمیمانه از همکاری مدیران محترم مدارس که برای آماده سازی دانش آموزان با همکاران و سرگروه درسی مربوطه و گروه های آموزشی همکاری داشته اند.

ما موظف هستیم از همکارنی که در طول سال تحصیلی در کنار ما در گروه های آموزشی بوده اند و بدون هیچ انتظاری یاریمان داده اند تشکر کنیم:

خانم وحیده عبداللهیان در زمینه برگزاری نمایشگاه دست سازه های ریاضی
خانم زهرا رضایی در زمینه جمع آوری فیلم های آموزشی مناسب
خانم طاهره لطفی در زمینه اجرای کار گروهی دانش آموزی



ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 22 مهر 1397











ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 22 مهر 1397
یکی از مشکلاتی که در راستای آموزش زبان همیشه بوده و است و خودنمایی کرده است, توانایی spelling دانش آموزان در راستای نوشتن صحیح و بدون غلط بوده است. در پایه دهم, به خاطر عدم توجه کافی به این مقوله, مشکلات عدیده و اساسی برای دانش آموزان بوجود آمده است. کتاب زیر می تواند راه هایی را پیشنهاد نماید که تا حدودی بتوان بر این مشکل فائق آمد.



ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 1
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 18 مهر 1397
There are approximately 228,132 words in the Oxford English Dictionary, do we have to learn all that? Don't worry, we only need to know 3000 words to understand 90% of daily communication. If you want to study in Ivy League school, then you have to learn at least 7 to 8 thousand words. You actually have more words in mind than you thought you do, so you definitely do not have to worry about it!




ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 2
(تعداد کل صفحات:3)      [1]   [2]   [3]  

آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید