تبلیغات
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان - مطالب فروردین 1398
گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان
فعالیت های کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی
حدیث موضوعی


مرتبه
تاریخ : دوشنبه 26 فروردین 1398
برای دریافت نمونه سوال ریاضی دوره اول متوسطه می توانید ( به عنوان نمونه ) از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:


مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی

با آرزوی موفقیت برای کلیه دانش آموزان و همکاران عزیز



ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 26 فروردین 1398
با توجه به نزدیک شده ماه آخر سال تحصیلی و نیاز به مرور مطالب در کلاس لینک سایت دفتر تالیف در اختیار همکاران قرار می گیرد می توانید مطالب زیر را در این سایت مشاهده کنید:
  • کتاب درسی
  • کتاب راهنمای معلم
  • کتاب کار
  • کتاب گویا
  • کتاب پشتیبان
  • فیلم های آموزشی
  • نرم افزارهای آموزشی
  • مجلات ریاضی
  • مقاله های برگزیده داخلی و خارجی 
  • ...
از طریق لینک زیر می توانید وارد این سایت شوید:


ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
/

راهنمای جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری

با سلام و درود

راهنمای جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری با تاکید بر روش های تدریس تلفیقی و حل مسئه را از اینجا دریافت نمایید



ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 25 فروردین 1398

آنچه که امروز ذهن جهانیان را به خود مشغول ساخته است، بحران کم آبی است؛ افزایش جمعیت از یک سو و استفاده بی رویه از منابع آب از سوی دیگر جوامع بین المللی را از لحاظ تامین منابع آبی در فشاری مضاعف قرار داده است. در حال حاضر، بسیاری از کشورهای جهان خشکسالی های کم سابقه ای را به واسطه تغییرات گسترده اقلیمی و همچنین از بین رفتن سفره های آب زیر زمینی به دلیل  استفاده شتاب زده تجربه می کنند.

شوربختانه امروز نزدیک به 800 میلیون نفر در جهان از آب آشامیدنی سالم محروم اند و بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز به آب آشامیدنی مطمئن دسترسی نداشته و به همین دلیل چالش های فراوانی در اکوسیستم های طبیعی زمین به وجود آمده که از یک سو سلامتی انسان نسل حاضر و  آتی را به خطر انداخته و از سوی دیگر غنای زیستی زمین را به بحرانی عمیق نزدیک کرده است.

این در حالی است که ایران نیز در سالیان اخیر با مشکلات آبی فراوانی دست به گریبان بوده که در کنار سنجش شرایط خاص اقلیمی که متوسط بارندگی حدود 250 میلی متر در سال یعنی تقریبا کمتر از یک سوم بارندگی کل زمین را شامل می شود باید به مواردی همچون استفاده بی رویه از منابع آبی، برنامه ریزی ناصحیح در مدیریت منابع و هدر رفت بخش عمده ای از داشته های آبی کشور در بخش هایی همچون کشاورزی، صنعت و شرب اشاره کرد.

سد سازی در ایران؛ چالش ها و راهبرد ها

در چند دهه اخیر و با توجه به شرایط موجود و تامین منابع آب کشور احداث سد بر روی رودخانه ها به یکی از برنامه های اصلی کشورمان تبدیل شده که با احداث سد های ذخیره ای بزرگ و کوچک قسمت اعظمی از جریان های آبی را مهار کرده که پیشتر با هدف گسترش امر کشاورزی و تامین آب شرب از آنها استفاده می شود.

هر چند سد سازی در ایران مخالفان و موافقان بسیاری داشته و در سالهای اخیر به دلایل اقلیمی و اقتصادی بر مخالفان آن بیشتر افزوده شده اما امروز می توانیم با نگاهی صحیح و راهبردی از بروز مشکلات خاص اقلیمی و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی جلوگیری کرده و طرح های عمرانی کلان را به کمترین خسارت به بهره برداری برسانیم؛ تنها شرط این موضوع نگاه اصولی و پایدار به توان اکولوژیک منطقه است.

ایران کشوری است با سد های کوچک و بزرگ که از صد ها سال پیش هر کدام با هدف تأمین آب بر رودخانه ای احداث شده اند؛ این در حالی است که در سالهای اخیر مشکلات جانبی این سدها در مواردی به اوج خود رسیده و اسباب از بین رفتن پایداری زیستی منطقه، آسیب های اقتصادی و مهاجرت جوامع بومی را به همراه داشته است.

اگر بر آثار و نتایج احداث بسیاری از سدها در نقاط مختلف دنیا نگاه کنیم  در بسیاری از موارد به این نتیجه خواهیم رسید که هنگام بهره برداری پاره ای از سد ها، اهداف اولیه بدست نیامده و یا اثرات سوء پاره ای از این سدها به حدی زیان آور بوده که سرمایه گذاری در چنین طرح هایی را بیهوده کرده است؛ لذا استفاده از پتانسیل آبی یک ناحیه نمی تواند به تنهایی توجه پذیری یک طرح سازه آبی را موجه کند، بلکه اگر بناست سدی در منطقه ای ساخته شود باید علاوه بر دستیابی بر اهداف از پیش تعریف و تعیین شده از جهت اثرات متقابل آن بر محیط زیست طبیعی و همچنین اثرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز مورد ارزیابی کامل قرار گیرد.

این در حالی است که هنگامی برای بررسی اثرات چنین طرح های عظیمی به سراغ ارزیابی های محیط زیستی رایج می رویم که در کانون های بزرگ اقتصادی تصمیمات نهایی گرفته شده است و این خود یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی سد سازی در کشور ماست.




ادامه مطلب را اینجا بخوانید
ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
با سلا م واحترام، وب سایت دبیرخانه استانی درس آمادگی دفاعی جهت استفاده همکاران معرفی می گردد؛ جهت ورود به سایت روی تصویر زیر کلیک رنجه فرماید:

http://uupload.ir/files/gt7c_rsz_13668690041_2.jpg



ارسال توسط سرگروه آمادگی دفاعی
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 21 فروردین 1398

 گوش کن وبگو  درس 14

میخ های روی دیوار

پسر بچه ای بود که  اخلاق خوبی نداشت وخیلی زود عصبانی می شد .او هنگام عصبانیت حرف های بدی می زد .پدرش جعبه ی میخی به او داد وگفت «هر بار عصبانی می شوی ،یک میخ به دیوار بکوب .»روز اول ، پسر بچه 37 میخ به دیوار کوبید . در چند هفته ی بعد ،همان طور که یاد می گرفت چگونه عصبانیتش را کنترل کند ،تعداد میخ هایی که به دیوار می کوبید کم تر می شد .او متوجه شد که عصبانی نشدن ،آسانتر از کوبیدن میخ بر دیوار است .

او این نکته را به پدرش گفت وپدر هم پیشنهاد کرد که از آن به بعد ،هر روز که توانست جلوی عصبانی شدن را بگیرد ،یکی از میخ ها را از دیوار بیرون بکشد .

روز ها گذشت وپسر بچه سرانجام به پدرش گفت تمام میخ ها را از دیوار بیرون آورده است .پدر دست پسر را گرفت وکنار دیوار برد وگفت :«پسرم توکا خوبی کردی ، اما به سوراخ های دیوار نگاه کن ،دیوار هرگز مثل گذشته اش نمی شود .وقتی تو در هنگام عصبانیت حرف های بدی می زنی ، آن حرف ها هم چنین آثاری بر جا می گذارند .تومی توانی چاقویی در دل انسانی فروکنی وآن را بیرون بیاوری .اما هزاران بار عذر خواهی هم فایده ندارد .آن زخم ، سرجایش می ماند وزخم حرف های بد زبان تو هم به اندازهی زخم چاقو درد ناک است



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه پایه سوم
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 21 فروردین 1398

اجرای بازی دبستانی بهترین راه برای جایگزین کردن بازی های کم خطر و آموزنده بجای ورزشهای خطرناک در دبستان مخصوصا در پایه های اول و دوم است .

دایره های متحد المرکز

در این بازی که بسیار پرطرفدار و با هیجان است ابتد معلم روی تخته سیاه دایره های متحد المرکزی را می کشد که باید کوچک و در وسط تخته باشد. حدود 5 دایره کافی است زیرا اگر تعداد دایره ها بزرگ باشد به راحتی برای دانش آموز قابل دسترسی است. سپس از دایره کوچک به بزرگ تقسیم امتیاز می کنیم 5 امتیاز ، 4 امتیاز تا 1، معلم دانش آموزان را گروه بندی می کند که بستگی به تعداد دانش آموزان کلاس دارد مثلا در یک کلاس 17 نفری دانش آموزان را به 3 گروه (2 گروه 6 نفره و یک گروه 5 نفره) تقسیم می کنید برای هر گروه هم نامی می گذاریم مثلا آبی- قرمز-زرد سپس جدولی 6 خانه ای (تعداد اعضای گروه ها) رسم می کنیم و هر گروه 6 بار شانس خود را برای کسب امتیاز امتحان می کند.

شروع بازی

ابتدا نفر اول از گروه آبی وسط کلاس می ایستد باید چشمش را ببندد . معلم هم کتاب را جلوی چشمش می گیرد گچ به دست به طرف دایره می رود و باید بار اول گچ خود را بگذارد دانش آموزان باید سعی کنند تا امتیازهای بالا را نشانه بروند در پایان امتیاز گروها شمرده و گروه برنده معرفی می شوند

نکته: گروهی که 5 نفره بود برای بار ششم یکی از اعضای خود را دوباره می فرستند.

قوانین بازی:

در موقعی که اعضای گروه ها مشغول نشانه گذاری هستند کوچکترین راهنمایی مساوی است با کسر 5 امتیاز از گروه است.

# بازی های کلاسی



ارسال توسط سرگروه پایه پنجم
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 21 فروردین 1398

فواید استفاده از وسایل کمک آموزشی :

- وسایل کمک آموزشی بازده ی آموزشی را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد .

- وسایل کمک آموزشی می تواند یاد گیری را انفرادی کند .

- وسایل کمک آموزشی آموزش را با قدرت بیشتری عملی می سازد .

- وسایل کمک آموزشی دسترسی به فرهنگ و آموزش را به طور یکسان برای همه میسر می سازد.

- وسایل کمک آموزشی اساس قابل لمس را برای تفکر و ساختن مفاهیم فراهم می سازد .

- مورد علاقه ی زیاد دانش آموزان هستند .

- اساس لازم را برای یادگیری تدریجی و تکمیلی آماده می سازد و در نتیجه یاد گیری را دایمی میکند .

- تجارب واقعی و حقیقی را در اختیار شاگردان قرار می دهدودر نتیجه موجب فعالیت ایشان می شود.

- مهارتی را به طور کامل و موثر به دانش آموزان می آموزد.

- تجاربی را در اختیا ر دانش آموزان قرار می دهد که از راههای دیگر امکان ندارد .

استفاده از وسایل کمک آمورشی موجب می شود که دانش آموزان از همه ی حواس خود جهت یادگیری مطالب استفاده کنند .از آنجا که ۷۵%از یادگیری مطالب توسط چشم و بینایی یاد گرفته می شود ، این موضوع اهمیت دارد که معلمان بیشتر به وسایل کمک آموزشی ووسایل بصری روی آورند.

معلمان و دانش آموران می توانند با وسایل دور ریختنی و مازاد، وسایل کمک آموزشی بسازند تا به اهداف مورد نظر درس برسند.

اگر بخواهیم نتیجه ی تحقیقات پیاژه و سایر محققین ارزشمند را در مورد تدریس ریاضیات به کودکان،در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم:هیچ معلمی نباید در تدریس ریاضیات به ویژه در سالهای اولیه ی دبستان ،بدون وسیله ی کمک آموزشی باشد .

یک معلم در صورتی که مفاهیم را به درستی درک کند و روش تدریس صحیح داشته باشد ،می تواند حتی از نخود و لوبیا و چوب کبریت در تدریس ریاضیات استفاده کند .

 

 



ارسال توسط سرگروه پایه ششم
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 فروردین 1398

۱ Algebra ریاضیات این نرم افزارشامل دو قسمت اعمال اصلی روی اعداد صحیح و عملیات جبری روی چند جمله ای،رادیکال ها،نمودار معادله ی خط راست در دستگاه مختصات ونمایش اعداد روی محوراعداد حقیقی می باشد و بیشتر در دوره ی راهنمایی تحصیلی کاربرد دارد.

 2 Maple ریاضیات تعدادی از توانا یی های این نرم افزار عبارتند از:تجزیه ی اعداد،جبرخطی،عملیات روی ماتریس ها،حل معادلات ودستگاه معادلات جبری،حل رابطه های بازکشتی،رسم نمودار های دو بعدی ضمنی،حد گیری،مشتق گیری وانتگرال گیری از توابع،حل معادلات دیفرانسیل،رسم نمودار سه بعدی و...

 3 Mathcad ریاضیات ماشین حساب پیشرفته،رسم نمودار های مختلف دو بعدی،سه بعدی ورویه ای،عملیات روی ماتریس ها،عملیات روی تساوی ها ومعادلات،اعمال حد گیری،مشتق گیری،انتگرال گیری،نماد های یونانی کوچک وبزرگ،نمادهای مختلف از جمله اعشاری،مختلط،فاکتور،تابع لاپلاس،سری های فوریه،عملیات روی عملگرهای منطقی،برنامه نویسی

 4 Mathemaina آمار نرم افزار آماری

5 Mathematica ریاضیات از این نرم افزار می توانید در حل مسائل ریاضی شامل محاسبات جبری،تجزیه چند جمله ای،حل معادلات و دستگاه معادلات جبری،رسم توابع ورابطه ها،مثلثات،حساب دیفرانسیل وانتگرال شامل حد،مشتق گیری،کاربرد مشتق وانتگرال معین،جبر خطی شامل بردار ها ،ماتریس ها ،مقادیر ویژه،...وهمچنین رسم سطوح و منحنی های سه بعدی و رویه هایپارامتری

 6 Matlabداده ها مطرح می باشد و مجموعه ای از قابلیت های محاسباتی را رائه می ریاضیات این برنامه ی نرم افزاری به عنوان یک زبان برنامه نویسی ووسیله ای برای مشاهده  دهد.در این نرم افزار که داده ها به صورت آرایه ذخیره می شوند،نقش محوری با آرایه ها وماتریس ها است.علاوه بر عملگرهای جبری ماتریس ها،این نرم افزار عملگرهایی به نام عملگرهای آرایه ای دارد ومی توانیدبا استفاده از آن ها مجموعه ی داده ها را به روش های مختلف تغییر دهید. در این نرم افزار علاوه بر دستورات مربوط به ماتریس ها، دستوراتی برای برنامه نویسی ارائه شده است.

 7 Minitab آمار بخشی از توانمندی های این نرم افزار عبارتند از:1)داده های آماری را توصیف کرده ونمودارهای میله ای ،چند ضلعی فراوانی،دایره ای،مستطیلی،ساقه و برگ وجعبه ای را رسم نمود.2)شاخص های مرکزی میانه ،میانگین حسابی ومد را تعیین نماید.3)شاخص های پراکندگی دامنه ی تغییرات،واریانس،انحراف معیاررا محاسبه کند.تجزیه و تحلیل کارایی فرایند ونمودار پراکنش،ضریب همبستگی،نمودار احتمال نرمال،آزمون فرض 8 Spss آمار با استفاده از این نرم افزار می توانید متغییرها را توصیف نموده وجداول فراوانی ،نمودار های دایره ای ،ستونی وهیستوگرام را رسم کرده و شاخص های آماری نما ،میانه ،میانگین حسابی،دامنه ی تغییرات،ضریب تغییرات،واریانس وانحراف معیار را محاسبه نمایید.همچنین از این نرم افزار در مقایسه ی گروه ها،مشاهده ی توزیع ها،نمودار های پراکنش ساده،نمودار های سه بعدی ،آزمون فرض،توزیع نرمال ،آنالیزواریانس یک طرفه،آنالیز واریانس دو طرفه،آزمون فرضیه های رگرسیون و...نیز استفاده می شود.



ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 فروردین 1398
ضمن تبریک مجدد سال نو خدمت کلیه همکاران گرامی یادآوری می نماید آثار خود را در زمینه طرح شروع خوب و ارزشیابی حداکثر تا روز سه شنبه 98/1/21 ساعت 12 به گروه های آموزشی ارسال نمایید در صورت امکان تاخیر در ارسال آثار این موضوع را سریعا به سرگروه ریاضی اطلاع رسانی نمایید تا از بروز هرگونه مشکل در ارسال به استان جلوگیری به عمل آید



ارسال توسط سرگروه ریاضی متوسطه1
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 فروردین 1398
How to Teach Listening in the ESL Classroom: 15 Valuable Activities That Create Solid Skills

I was surprised to find that one of the students in my “Listening” class was deaf.

She was proficient in lip-reading in her first language and she was learning to do the same in English.

So I tried to make sure I was always facing the class when I spoke.

She was actually managing well.

Obviously, though, a situation like this raises all kinds of questions for language educators.

For one thing, is it possible to teach listening skills to someone who has physical trouble hearing?

And if so…
 

What Exactly Is “Listening,” Anyway?

Even more to the point, what is the difference between “hearing” and “listening”?

In ESL teaching and learning, “listening” is a skill that involves more than just hearing.

We want our students to be able to listen to English with confidence and understanding.

From time to time, teachers try to test and evaluate their students’ level of skill in listening, but this can be quite stressful for students for a number of reasons.

Teachers should be aware that…

  • Sometimes students just don’t hear well. Maybe they have a physical limitation, or maybe there is a lot of other noise around, or maybe the equipment used to play audio material is not good enough.
  • What we think of as “listening” can involve more than just sound cues. It may be better to watch live action, or a video, rather than just using audio material.
  • Sometimes teachers give students a reading/writing task to demonstrate that they have understood a listening “text,” but maybe they have a problem with literacy rather than actual listening.
  • Sometimes students panic and stop listening when they come across a word they cannot immediately translate. It’s important to encourage students to pick up what they can without trying to translate.

So, how can we teach the skill of listening?

It is easier to teach facts and knowledge than to teach a skill. But teachers can improve students’ listening skills and confidence by…

  • Teaching them strategies that they can use to listen more effectively.
  • Providing them with activities that exercise the strategies we have taught.

3 Ways to Increase Listening Skills and Confidence

First of all, here are three basic principles.




ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 1
یافته های پژوهشی اخیر از سوی کارشناسان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح نشان می دهد که درصد بالایی از آنچه که به عنوان حوادث غیر مترقبه در کشور رخ می دهد ناشی از دخل و تصرف انسان در محیط پیرامون است.
تغییر کاربری اراضی، ساخت و ساز، از بین بردن پوشش گیاهی، تخریب جنگل ها و مراتع و ساخت و ساز غیراصولی جاده ها، بارندگی های زیاد، اختلاف از سطح دریا و شیب زیاد اراضی در استان های شمالی کشور به ویژه مازندران، گیلان و گلستان وقوع سیلاب را در این مناطق تسریع بخشیده است.
وقوع سیلاب با فصول پرباران در ایران ارتباط زیادی دارد به طوری که این پدیده در فصل پاییز و زمستان بیشتر از دیگر فصل های سال به وقوع می پیوند و به تعبیر نیروهای امدادرسان زاییده عوامل مختلفی از جمله عوامل طبیعی و انسانی است و به منظور کاهش این پدیده طبیعی باید دخالت های انسان را در طبیعت مدیریت و کنترل کرد.
سیل علت اصلی تلفات و خسارات ناشی از مخاطرات آبی محسوب شده و به علت توزیع جغرافیایی رودخانه ها و نواحی ساحلی و نیز گرایش عمومی مردم به ساخت و سازهای غیر مهندسی در این نواحی، یکی از شایع ترین مخاطرات طبیعی در ایران است.
سیل به طور کلی حاصل بارش های سنگین، طوفان متعاقب رعد و برق و سایر باران های سیل آسا و نیز طوفان های دریایی رخ می دهد و علاوه بر این، شکستن سدها و دیوارهای ساحلی رودخانه ها نیز موجب وقوع سیل می شود.
شرایط آب و هوایی، نزدیکی مناطق شهری و روستایی به رودخانه ها و سدها، عوامل فیزیکی مختلف، دخالت های انسان در طبیعت و عوامل غیرطبیعی از جمله دلایل وقوع سیل در کشور هستند.



ادامه مطلب
ارسال توسط سرگروه جغرافیا و زمین شناسی متوسطه2
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 فروردین 1398


ارسال توسط سرگروه زبان انگلیسی متوسطه 1
آرشیو مطالب
نظر سنجی
آیا از عملکرد (اطلاع رسانی، نو و بروز بودن محتوا، کاربردی بودن مطالب و...) وب سایت گروه های آموزشی ناحیه دو بهارستان رضایت دارید؟






صفحات جانبی
دبیرخانه های استانی
امکانات جانبی
ذکر روزهای هفته



در این وبلاگ
در كل اینترنت


یک پیام بفرستید